piątek, 21 kwietnia 2023

Biurokracja w Niemczech, problem czy ułatwienie?

Powszechnie uważa się że Niemcy to bardzo uregulowane państwo w którym jest obowiązek wytwarzania dużej ilości korespondencji z urzędami. W tym wpisie chciałbym wyrazić co o tym myślę i jak sobie poradzić. 

Ten blog to relacja z mojego początku zameldowanego zamieszkania w Niemczech i mimo że mam spore doświadczenie w pracy w biurze i obsłudze klienta to zawsze znajdzie się temat który mnie zaskoczy, dlatego tworzę bierzące relacje które pomogą Tobie w przejściu podobnej drogi. 

Moim zdaniem cała korespondencja którą wymieniam z urzędami to pomocna dłoń. Bo nawet jeśli jeszcze czegoś nie dopełnie to w odpowiedzi na kolejny list zostało mi to przypomniane i miałem szansę na korektę. Warto więc wchodzić w treść nadchodzącej korespondencji by się do niej odnieść i uzupełnić brakujące informacje.

Przykładem zignorowania listu może być na przykład, wstrzymanie wypłaty odszkodowania lub przelewu socjalu. Dlatego dobrze jest sporządzić odpowiedź i uniknąć niedogodności. 

Oczywiście rozumiem że to spore ograniczenie. Dlatego pomagam w tym co możliwe by ułatwić obejście niektórych problemów. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ergonomia ergonomiczni ergonomiczne

Wszystkie filtry Wyniki wyszukiwania Wyniki wyszukiwania w sieci Facebook https://m.facebook.com  ›  people Spawacz Tig-Wig Cienkie blachy d...